Radboud Centrum Sociale Wetenschappen

Postacademisch Onderwijs voor een Veerkrachtige Samenleving

Bootcamp Innovatieve Communicatie

Deze bootcamp vormt de ideale combinatie van wetenschappelijke inzichten en bijdragen uit de praktijk: state-of-the-art onderzoek door Radboud Universiteit docenten, aangevuld met praktijktips van praktijkexperts.

Startdata: 
14 May 2021
Tijd: 
09:45 - 17:00 uur
Locatie: 
Nijmegen en Amsterdam
Voertaal: 
Nederlands
Docent: 
Dr. Paul Ketelaar
Kosten: 
€ 1.760,00
Kosten Alumni: 
€ 1.585,00

DIGITAAL INNOVEREN… ZO’N VAART LOOPT HET DUS WEL!

 

Begrijpen hoe media-innovaties écht werken

De razendsnelle ontwikkelingen in het medialandschap hebben diverse digitale innovatieve mediavormen mogelijk gemaakt. Sommige innovaties zijn alweer achterhaald en degene die blijven, zorgen vaak voor verwarring. Wat leert de wetenschap ons over de werking en de effectiviteit? Hoe kan elke innovatie vanuit ethisch perspectief worden bezien en hoe ziet de toekomst eruit? In hoeverre moeten we ons zorgen maken over onze privacy en waarom? En hoe moeten we er in de praktijk mee aan de slag?

Onze bootcamp

De Bootcamp Innovatieve Communicatie (BIC) met intensieve online voorbereiding, is een versneld leerprogramma voor marketing- en communicatieprofessionals die hun kennis en kunde omtrent de laatste media-innovatieve up-to-date willen brengen. Deze bootcamp biedt jou de kans om zowel wetenschappelijke kennis als praktijkervaring op te doen. Naast inhoudelijke colleges van zowel wetenschappers als praktijkexperts ga je namelijk zelf aan de slag met een individuele praktijkcasus en in-class groepsopdrachten waarbij je ook digitale innovaties op jezelf betrekt en je organisatie. De voertaal van deze bootcamp is het Nederlands.

 

Gebaseerd op "23 Innovations in Digital Communication" (2019)

In 2019 verscheen "23 Innovations in Digital Communication - Move Beyond Speculations and Master Mediated Communication"  van auteurs Paul Ketelaar, Jan Aarts en Sanne Demir waarin 23 innovaties worden beschreven, bekritiseerd en geëvalueerd. Deelnemers ontvangen bij de start van de bootcamp een exemplaar. Evenals in de bootcamp, worden in dit boek de verschillende innovaties niet alleen vanuit de wetenschap, maar ook vanuit de praktijk belicht. Beide bieden inzicht in hoe digitale media innovaties kunnen worden ingezet om koopgedrag en besluitvorming te beïnvloeden. Voor meer informatie, zie de website van BIS Publishers.

Wat levert het je op?

Na afloop van deze bootcamp:

Kennisdoel: heb je een volledig overzicht van blijvende media-innovaties;
Argumentatiedoel: ben je in staat te beargumenteren of media-innovaties geschikt zijn om in te zetten in jouw communicatieprojecten;
Implementatiedoel: leer je vervolgens hóe je deze media-innovaties kunt implementeren in jouw organisatie of praktijk;
Netwerkdoel: en ben je BIC-alumnus en heb je je netwerk uitgebreid met professionals die net als jij verantwoord willen innoveren met respect voor mens en maatschappij

Voor wie?

Deze bootcamp is bedoeld voor marketing- en communicatieprofessionals die een gedegen overzicht willen krijgen van de ontwikkelingen rondom nieuwe mediavormen en een eigen visie willen ontwikkelen om vervolgens “hands on” aan de slag te gaan met het inzetten van media-innovaties. Veel voorkomende functies zijn bijvoorbeeld communicatieadviseurs, communicatiestrategen of (online) marketing managers die verantwoordelijk zijn voor de communicatie van een organisatie. Twijfel je of deze bootcamp geschikt is? Neem dan contact op met coördinator Yara Houtenbrink.

Onze docent

Dr. Paul Ketelaar

Aan de Radboud Universiteit onderzoekt en doceert dr. Paul Ketelaar al jaren innovaties in communicatie. Hierbij richt hij zich zowel op de verwerking en effecten van innovatieve communicatietechnieken, alsmede de ethische vraagstukken die daarbij komen kijken. Hij is auteur van het boek “23 Innovations in Digital Communication”: een complete handleiding op het gebied van media-innovaties, waarbij “to do” tips niet gebaseerd zijn op een goed gevoel, of eenmalig succes, maar op fundamenteel onderzoek. Deelnemers ontvangen een exemplaar van dit boek. Daarnaast is Paul blogger bij SWOCC en Bytescience Communication and media, jurylid van de Digital Communication Award (DCA) en van de Communicatieprijs Nijmegen, 2019.

Programma, data & locatie

Data: 14 mei, 28 mei en 8 juni
 
Let op, de studielast uren ligt op een totaal van 18 uur. Tussen de bijeenkomsten door is er ook sprake van een asynchroon en synchroon online programma, meer informatie volgt.

Meer weten?

Wil je meer weten over het programma, de (gast)docent(en) en meer? Download dan de complete brochure.