Radboud Centrum Sociale Wetenschappen

Postacademisch Onderwijs voor een Veerkrachtige Samenleving

Innovatieve Communicatie

'In de bootcamp Innovatieve Communicatie leg ik in heldere taal uit dat iets ogenschijnlijk abstracts als artificiële intelligentie of robotica geen ver-van-mijn-bed-show is voor communicatie- en marketingprofessionals. Ze zijn nu al concreet toepasbaar.’
dr. Paul Ketelaar

Startdata: 
28 januari 2022
Tijd: 
09:45 - 17:00 uur
Locatie: 
Nijmegen & Amsterdam
Voertaal: 
Nederlands
Docent: 
Dr. Paul Ketelaar & gastdocenten
Kosten: 
€ 1.795,00
Kosten Alumni: 
€ 1.625,00
Deelnemers waarderen deze bootcamp met een 8!

Leer begrijpen hoe innovatieve communicatie écht werkt!

Innovatieve communicatie | ontwikkeld door de Radboud Universiteit

De razendsnelle ontwikkelingen in het medialandschap hebben diverse digitale innovatieve mediavormen, zoals Artificiële Intelligentie (AI), machine learning, chatbots, gamification, virtual- en augmented reality, mogelijk gemaakt. Sommige innovaties zijn alweer achterhaald en degene die blijven, zorgen vaak voor verwarring. Wat leert de wetenschap ons over de werking en de effectiviteit? Hoe kan elke innovatie vanuit ethisch perspectief worden bezien en hoe ziet de toekomst eruit? In hoeverre moeten we ons zorgen maken over onze privacy? En hoe moeten we er in de praktijk mee aan de slag?

Deze cursus Innovatieve Communicatie is een versneld leerprogramma voor marketing- en communicatieprofessionals die hun kennis en kunde omtrent de laatste mediainnovaties up-to-date willen brengen. Deze cursus biedt jou de kans om zowel wetenschappelijke kennis als praktijkervaring op te doen. Naast inhoudelijke colleges van zowel topwetenschappers als praktijkexperts ga je namelijk zelf aan de slag met een individuele praktijkcasus en in-class groepsopdrachten waarbij je ook digitale innovaties op jezelf betrekt en je organisatie. De cursus Innovatieve Communicatie is ontwikkeld in samenwerking met de Radboud Universiteit en Freedom Lab. Na afronding ontvang je een officieel certificaat. 

23 Innovations in Digital Communication | Literatuur bootcamp Innovatieve Communicatie | Aangeboden door de Radboud Universiteit en Freedom LabGratis exemplaar "23 Innovations in Digital Communication"

De cursus Innovatieve Communicatie is gebaseerd op het onlangs verschenen 23 Innovations in Digital Communication - Move Beyond Speculations and Master Mediated Communication  van docent dr. Paul Ketelaar en Jan Aarts en Sanne Demir. Daarin worden 23 innovaties worden beschreven, bekritiseerd en geëvalueerd. Vanuit zowel de wetenschap als de praktijk wordt toegelicht hoe digitale mediainnovaties kunnen worden ingezet om koopgedrag en besluitvorming te beïnvloeden. Deelnemers van de cursus ontvangen bij de start een exemplaar. 

Wat levert het je op?

Na afloop van de cursus Innovatieve communicatie:

  • Heb je een volledig overzicht van blijvende media-innovaties;
  • Ben je in staat te beargumenteren of media-innovaties geschikt zijn om in te zetten in jouw communicatieprojecten;
  • Weet je hóe je deze media-innovaties kunt implementeren in jouw organisatie of praktijk;
  • Ben je alumnus van de Radboud Universiteit, en heb je je netwerk uitgebreid met professionals die net als jij verantwoord willen innoveren met respect voor mens en maatschappij;
  • Kun je jezelf profileren als post-academisch opgeleide professional, die enkel genoegen neemt met evidence-based conclusies en nooit uitgeleerd is. Ook ná afstuderen.

Voor wie?

Ben jij in het bezit van een hbo of universitair (bachelor of master) diploma? Wil je een gedegen overzicht van de ontwikkelingen rondom nieuwe mediavormen krijgen, een eigen visie ontwikkelen om vervolgens "hands on" aan de slag te gaan met het inzetten van media-innovaties binnen jouw professionele omgeving?  En ben je werkzaam, bijvoorbeeld als:

  • Communicatieadviseur
  • Communicatiestrateeg
  • (Online) marketingmanager? 

Dan is de cursus Innovatieve Communicatie echt iets voor jou. 

Studiebelasting

In ruim een maand tijd word je bijgeschoold tijdens drie fysieke bijeenkomsten, waaronder een uniek bezoek aan Freedom Lab in Amsterdam. Tussen de bijeenkomsten door is er ook sprake van een asynchroon en synchroon online programma. In een online omgeving vind je alle artikelen, kennisclips en opdrachten om de stof zelfstandig eigen te maken. De totale studiebelasting is circa 18 uur.

Cursusdata

De cursus bestaat, naast al het online materiaal, uit drie fysieke bijeenkomsten op de volgende dagen:

  • 28 januari, 11 februari, 11 maart 2022

Meer weten?

  • Wil je deelnemen aan de cursus Innovatieve Communicatie? Meld je direct aan via onderstaande knop.
  • Wil je meer weten over het cursusprogramma, onze visie op onderwijs of de (gast)docent(en) van de cursus Innovatieve Communicatie? Download via onderstaande knop de complete brochure.
  • Heb je een vraag over de cursus Innovatieve Communicatie of twijfel je of het iets voor jou is? Stel deze via onderstaande knop of neem telefonisch contact op met cursuscoördinator Yara Houtenbrink (024 - 361 61 63).