Driedaagse Bootcamp Innovatieve Communicatie

Deze bootcamp vormt de ideale combinatie van wetenschappelijke inzichten en bijdragen uit de praktijk: state-of-the-art onderzoek door Radboud Universiteit docenten, aangevuld met praktijktips van praktijkexperts

Startdata: 
15 november 2019
Tijd: 
9.30-17.00 uur
Locatie: 
Nijmegen en Amsterdam
Docent: 
Dr. Paul Ketelaar
Duur: 
18 uren
Kosten: 
€ 1.695,00
Kosten Alumni: 
€ 1.525,00

Begrijpen hoe media-innovaties écht werken

De razendsnelle ontwikkelingen in het medialandschap hebben diverse digitale innovatieve mediavormen mogelijk gemaakt. Sommige innovaties zijn alweer achterhaald en degene die blijven, zorgen vaak voor verwarring. Wat leert de wetenschap ons over de werking en de effectiviteit? Hoe kan elke innovatie vanuit ethisch perspectief worden bezien en hoe ziet de toekomst eruit? In hoeverre moeten we ons zorgen maken over onze privacy en waarom? En hoe moeten we er in de praktijk mee aan de slag?

Onze bootcamp

De Bootcamp Innovatieve Communicatie (BIC) is een versneld leerprogramma voor marketing- en communicatieprofessionals die hun kennis en kunde omtrent de laatste media-innovatieve up-to-date willen brengen. Deze bootcamp biedt jou de kans om zowel wetenschappelijke kennis als praktijkervaring op te doen. Naast inhoudelijke colleges van zowel wetenschappers als praktijkexperts ga je namelijk zelf aan de slag met een individuele praktijkcasus en in-class groepsopdrachten waarbij je ook digitale innovaties op jezelf betrekt en je organisatie.

Wat levert het je op?

Na afloop van deze bootcamp:

  • ben je in staat om media-innovaties te onderzoeken, verklaren en in te zetten in communicatieprojecten.
  • heb je een volledig overzicht van media-innovaties en weet je het onderscheid te maken tussen tijdelijke trends en blijvende media-innovaties;
  • ben je in staat wetenschappelijk onderbouwd te beoordelen of media-innovaties geschikt zijn om in te zetten in communicatieprojecten;
  • weet je vervolgens hóe je deze media-innovaties kunt implementeren in jouw organisatie of praktijk;
  • ben je beter in staat het communicatiebeleid van je organisatie te ontwikkelen en in- of externe klanten te adviseren en daarover in- en extern verantwoording af te leggen;
  • ben je BIC-alumnus en heb je je netwerk uitgebreid met professionals die net als jij gefundeerd willen innoveren met respect voor mens en maatschappij

Voor wie?

Deze bootcamp is bedoeld voor marketing- en communicatieprofessionals die een gedegen overzicht willen krijgen van de ontwikkelingen rondom nieuwe mediavormen en een eigen visie willen ontwikkelen om vervolgens “hands on” aan de slag te gaan met het inzetten van media-innovaties. Veel voorkomende functies zijn bijvoorbeeld communicatieadviseurs, communicatiestrategen of managers die verantwoordelijk zijn voor de communicatie van een organisatie. Twijfel je of deze bootcamp geschikt is? Neem dan contact op met coördinator Sanne Raven.

Onze docent

Dr. Paul Ketelaar
Aan de Radboud Universiteit onderzoekt en doceert dr. Paul Ketelaar al jaren innovaties in communicatie. Hierbij richt hij zich zowel op de verwerking en effecten van innovatieve communicatietechnieken, alsmede de ethische vraagstukken die daarbij komen kijken. Hij is auteur van het boek “24 Innovations in Digital Communication”: een complete handleiding op het gebied van media-innovaties, waarbij “to do” tips niet gebaseerd zijn op een goed gevoel, of eenmalig succes, maar op fundamenteel onderzoek. Deelnemers ontvangen een exemplaar van dit boek.

Programma, data & locatie

Data: 15 november, 29 november en 13 december 2019
 
Dag 1: Take off & Tailoring the message | Campus Radboud Universiteit Nijmegen
Gastdocenten: dr. Gabi Schaap (Radboud Universiteit) en Marjolein Bongers (House of Social Media)
 
Dag 2: New reality | Honig Fabriek Nijmegen
Gastdocenten: prof. dr. Tibor Bosse en dr. Barbara Müller (beide Radboud Universiteit), Pascal Kramer (VR-Lab) en Erik Jutten (The Simulation Crew)
 
Dag 3: The unconscious consumer | FreedomLab Amsterdam
Gastdocenten: Walter Limpens (Neurensics) en Jeroen van Mastrigt (FreedomLab)

Meer weten?

Wil je meer weten over het programma, de (gast)docent(en) en meer? Download dan de complete brochure.