Radboud Centrum Sociale Wetenschappen

Postacademisch Onderwijs voor een Veerkrachtige Samenleving

Blog van Merel van Ommen

Succesvolle GZ-startweek op nieuwe opleidingslocatie Universiteit Twente

Het RadboudCSW en SPON kijken terug op een geslaagde startweek van de tweejarige postacademische opleiding tot GZ-psycholoog!

Directe Doorstroom: dé route voor de gz-psycholoog van de toekomst

Landelijk is de trend dat steeds meer opleiders, zorgbestuurders en politici nut en noodzaak zien van een doorlopende leerlijn.

Unlock potential by boosting gifted students' motivation

How can schools foster motivation among gifted students within regular classroom settings? This research (KU Leuven and UGent, Flanders) explores developing cognitive abilities in secondary education.

Eerstejaars RITHA Stans Jetten: 'Dit voelt als een sprong in het diepe én als thuiskomen'

Februari, eindelijk, het avontuur gaat beginnen! De nieuwe lichting van RITHA in Nijmegen, zestien studenten sterk, ontmoet elkaar voor het eerst, tijdens een driedaags startseminar in het Maria Montessori-gebouw.

Aftermovie inauguratie Paul van der Heijden

Op woensdag 14 juni vond de inauguratie van professor Paul van der Heijden, hoogleraar met de leeropdracht Multidimensionele psychodiagnostiek gedurende de levensloop, plaats.

“Gezocht: méér pracademics. Zonder hen gaan we die 17 Sustainable Development Goals niet waarmaken!”

Willem Elbers, plaatsvervangend hoofdopleider bij AMID, windt er geen doekjes om: “Ik ga echt voor een betere wereld. Dat drijft me al vanaf mijn jonge jaren. Omdat het keihard nodig is. En omdat het mijn leven betekenis geeft.

Door RadboudCSW medegefinancierde SpeakAPP!-Kids helpt om spreekangst te overwinnen

Voor veel basisschoolkinderen is het iedere keer weer een reden voor enorme stress en slapeloze nachten: de spreekbeurt. Een nieuwe, gratis app helpt kinderen met spreekangst om deze angst te voorkómen en te overwinnen.

Een rijke leeromgeving voor het jonge kind met een ontwikkelingsvoorsprong. Of eigenlijk voor ieder kind!

Het is belangrijk dat kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong zo vroeg mogelijk in beeld worden gebracht en niet bij toeval worden ontdekt of pas wanneer er zich problemen voordoen', schrijft 

Pagina's

Abonneren op RSS - Blog van Merel van Ommen