How can schools foster motivation among gifted students within regular classroom settings? This research (KU Leuven and UGent, Flanders) explores developing cognitive abilities in secondary education.
Februari, eindelijk, het avontuur gaat beginnen! De nieuwe lichting van RITHA in Nijmegen, zestien studenten sterk, ontmoet elkaar voor het eerst, tijdens een driedaags startseminar in het Maria Montessori-gebouw.
Op woensdag 14 juni vond de inauguratie van professor Paul van der Heijden, hoogleraar met de leeropdracht Multidimensionele psychodiagnostiek gedurende de levensloop, plaats.
Willem Elbers, plaatsvervangend hoofdopleider bij AMID, windt er geen doekjes om: “Ik ga echt voor een betere wereld. Dat drijft me al vanaf mijn jonge jaren. Omdat het keihard nodig is. En omdat het mijn leven betekenis geeft.
Voor veel basisschoolkinderen is het iedere keer weer een reden voor enorme stress en slapeloze nachten: de spreekbeurt. Een nieuwe, gratis app helpt kinderen met spreekangst om deze angst te voorkómen en te overwinnen.
Het is belangrijk dat kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong zo vroeg mogelijk in beeld worden gebracht en niet bij toeval worden ontdekt of pas wanneer er zich problemen voordoen', schrijft