Recente blogs

De klas van 2017: start van een vernieuwde GZ-opleiding

Nieuw jaar, nieuwe kansen, en voor ons nog wel het spannendste: een vernieuwde GZ-opleiding. Vanwege veranderingen in de zorg en de maatschappij was het noodzakelijk dat we binnen het RadboudCSW opnieuw kritisch gingen kijken naar de opzet en het curriculum van de GZ-opleidingen. Dat heeft geresulteerd in een nieuwe GZ-opleiding, waarin meer recht gedaan wordt aan het generieke karakter van de GZ-psycholoog.

Levensloopperspectief

Een kijkje vanuit de leerling

de kijk van drs. Mary Jansen van Raay op technologie in het onderwijs

“Ik heb mijn tutor op een gegeven moment gestuurd: ‘I have the idea that I am shouting into the void’.”

Lees verder...

De gedroomde onderwijswereld van Lianne Hoogeveen

Dr. Lianne Hoogeveen, hoofdopleider van ECHA en Schoolpsycholoog, doceert de tweedaagse cursus Hoogbegaafdheid in Onderwijs en Zorg. Sinds dit najaar wordt deze cursus ook in Nijmegen aangeboden. Lianne Hoogeveen deelt haar visie op een ideale onderwijswereld en de rol van leraren daarbij in een column.

Videolectures: de ervaringen van Joris van Neijenhof

‘Studenten waren blij met de videolectures, omdat ze daardoor de les niet extra hoefden in te halen.’
In deze blog deelt Joris van Neijenhof zijn ervaringen met het opnemen van videolectures. Ook nieuwsgierig? Lees het hele interview!

Studenten geen lesjes leren

de kijk van Maartje Reitsma op technologie in het onderwijs

Hoe geeft u les?

“We geven altijd met meerdere mensen les. Maar het woord ‘les’ vinden we niet gepast. Dat past niet meer in het vocabulaire, vinden wij.”

Als u geen les geeft, wat doet u dan?

“Leuk, hé, dat mensen in de war lijken als we zeggen dat we geen les geven?

Een digitaal prikbord met Padlet

 

dr. Rinka van Zundert deelt haar enthousiasme over Padlet, een digitaal prikbord.

‘Ik ben al sinds ik met Padlet werk enthousiast en kan het iedereen aanraden!’

lees verder ....

Wiki als moderne onderwijstool

 

In deze blog vertelt Tamara-Schoof Beelen over haar ervaringen met Wiki.

"Toen ik hoorde dat meer interactieve leervormen ook betere resultaten geven, raakte ik ervan overtuigd dat ik in mijn lessen ook meer interactieve lesvormen moest gaan integreren."

lees verder

Doe niet hip over technologie, maak het hipper!

de kijk van drs. Joost Walraven op technologie in het onderwijs

Pagina's

Abonneren op Recente blogs